24 juni, 2019 - No Comments!

Månadens Observation #60: Upplevelsedata för säkrare beslut

Det är ofta en stor skillnad mellan hur företag uppfattar sina kunder och hur kunden verkligen uppfattar och känner för företaget ifråga. Det var inte länge sedan man mest fokuserade på kvaliteten på varan eller tjänsten man sålde. I en hårdnande konkurrenssituation finns en trend i att ändra sin marknadsföring där man ägnar mer tid åt att fånga kundens verkliga uppfattning och erfarenheter.  Detta kallas även för upplevelseekonomi med fokus på att hålla koll på både operationell- och upplevelsedata.

Read more
Share

25 april, 2019 - No Comments!

Månadens Observation #58: RPA – är din nästa kollega en robot?

Robotic Process Automation (RPA) med ursprung från automatiserings- och testverktyg används för att automatisera administrativa processer som är återkommande, regelbaserade och kan utföras utan mänsklig inblandning. Studier visar att mer än hälften av allt administrativt arbete bör kunna automatiseras. Systemet/Roboten lär sig av en användare och utför automationen genom att repetera samma uppgifter som en mänsklig arbetare fast i en virtuell arbetsstation. 

Read more
Share